עשרה דברים שעזרו לי לשרוד את ההריון

הריון, עד כמה שהוא נהדר ונפלא, יכול להיות לפעמים אתגר לא פשוט מבחינה פיזית וגם נפשית. במיוחד כשצריך להמשיך לעבוד ולתפקד כרגיל. היו חודשים שאני לא מתביישת לומר שהרגשתי כמו סמרטוט רצפה.
אז מה עזר לי לעבור את ההריון? תקופה מטורפת, לטוב ולרע, שבה אנחנו חוות כל כך הרבה דברים. היא עוברת כ"כ מהר ולא תמיד יש זמן להפנים בכלל מה קורה לנו. לי אישית מאוד עזר לצפות בסרטונים ולקרוא חוויות של בנות אחרות. ראיתי כל כך הרבה סרטונים כאלו של מוצרים מומלצים להריון, לתיק לחדר לידה, לתינוק חדש ועוד ועוד. אז רציתי לתרום גם קצת מהחוויה שלי, אז הנה בהתבוננות מסכמת לאחור - הדברים שהכי עזרו לי לעבור את התקופה הזאת.




1. ויטמינים בגומי - אם יצא לכן לראות את המולטי-ויטמין לנשים בהריון את יודעות במדובר בכדורים עצומים, שיש שיאמרו שזה כדורים לסוסים. למי שסובלת מבחילות חמורות במהלך ההריון לעיתים לקחת אותם זה ממש בלתי אפשרי. אפילו אם חתכתי את הכדורים לכמה חתיכות עדיין נאבקתי כל יום לקחת אותם, הרגשתי שהם שורטים לי את הגרון ופשוט סבלתי. אחרי בירור לגבי האפשרויות הקיימות, מצאתי את הפתרון הנהדר הזה - מולטי-ויטמין לנשים בהריון בגומי! הטעם סבבה, קל לקחת אותם, והמחיר נוח. בארץ לא מצאתי אלטרנטיבה, את אלו ניתן להזמין באייהרב






2. קצת מובן מאליו, אבל כן, מכנסיים להריון. לקח לי הרבה זמן לעבור למכנסי הריון, באמצע ההריון רכשתי לי כמה זוגות והאמת שחבל שמשכתי כל כך הרבה זמן עם הבגדים שלי כי זה כל כך נוח! אל תעשו את הטעות שאני עשיתי, ואל תמשכו בכוח את הרגע שבו אתן עוברות לבגדים שאשכרה נוח לכן איתן. זה לא ייתן לכן נקודות שאתן לא נראות בהריון, וחשוב להבין כמה שיותר מהר שהנוחות כ"כ משמעותית בתקופה הזאת. לצערי בארץ המחירים קצת יקרים ומה שזול עשוי מבד ממש לא נוח ולא נעים על העור. אז אני ממליצה ספציפית על המכנסיים האלו מנקסט, וגם על אלו מאסוס. חרשתי על שניהם במהלך ההריון וגם בתקופה של אחרי הלידה הם משמשים אותי עד שאחזור למידותי הקודמות.

3. תוספי ברזל הם מאוד חשובים בחלק השני של ההריון, העובר משתמש במאגרי הברזל שלנו ואנחנו לפעמים נותרות עם אנמיה, במקרה שלי אף הייתי זקוקה לבסוף לעירויי ברזל (שעזרו מאוד! לא צריך לפחד מזה!). הקפדתי מאוד על תוספי ברזל אבל אני לא מסוגלת לקחת את הכדורים הרגילים כי הם גורמים לתופעות לוואי קצת לא נעימות... הברזל באבקה של אלטמן היה לי מעולה בהריו, במיוחד גם בגלל שסבלתי מבחילות. גם ספאטון היה לי מצוין יותר בסוף ההריון והרגשתי שהוא נספג מצוין, אבל האבקה עזרה לי בתקופה של הבחילות. אז אני ממליצה על שניהם בהתאם להעדפה ולתקופה שאתן נמצאות בה!






4. עוד בענייני בחילות - ועוד דבר כל כך פשוט אבל שהציל אותי בחודשים הראשונים - לימון! היו חודשיים שלושה שפשוט חיסלתי לימונים בקצב - אכלתי פרוסות לימון בבוקר, שמתי פרוסות לימון בתה. מעולם לא סבלתי מבחילות חמורות ואני לא בנאדם שאוהב לימונים בד"כ ולכן לא ניסיתי. אבל אנשים אמרו לי שוב ושוב לנסות, ובסוף הבנתי שחבל שלא הקשבתי מההתחלה. 



5. למרות הבחילות, אנחנו חייבות להכריח את עצמנו לשתות המון מים בהריון. עבורנו, ועבור העובר. לפעמים זה ממש מטלה ועבודה בפני עצמה אבל בעניין הזה אסור לוותר. אני הרגשתי שבקבוק מים נוח ואיכותי ממש עוזר לכל העניין, ורכשתי לי בקבוק עם קש מובנה כדי שיהיה קל ונוח. אבל לא חסר אפשרויות מגניבות אחרות - תתפרעו! 


6. לא תמיד במהלך ההריון החזה שלך הופך אוטומטית לחזה של דוגמנית הלבשה תחתונה. אמנם החזה שלי גדל מעט, או יותר נכון הצורה השתנתה אבל לא הייתי צריכה להחליף גודל קאפ. מה שכן באיזשהו שלב הרגשתי שההיקף גם עם עוד מתאים, פשוט לוחץ ולא נוח. רצתי למצוא חזיות להריון או להנקה, אבל מוכרת נחמדה הציעה לי את הפתרון של קליפסים להארכת החזיה. בכמה שקלים לקליפס כזה חסכתי לי כמה מאות שקלים על חזיות חדשות ועכשיו חזרתי להשתמש באותן חזיות בלי ההארכה. גם ככה יש כל כך הרבה הוצאות סביב התקופה הזאת - אז איפה שאפשר לחסוך הרי זה מבורך. אני מצאתי אותן באינטימה, אבל בטוחה שזה קיים בעוד הרבה חנויות אחרות.



7. כרית הריון היא משהו שבהחלט שווה להשקיע בו אם אתן סובלות מנדודי שינה ולא נוח לכן, בעיקר בסוף ההריון זה דבר מפנה וממש נחמד. לא חובה, אבל אין ספק שזה משפר את חוויית השינה. אני רכשתי את הכרית הזו מתוך מחשבה שתמש אותי גם אח"כ לתינוק כפי שאפשר לראות בתרשים הבא. אני לא ממליצה עליה ספציפית אמנם לדעתי הרבה כריות אחרות יעשו את העבודה - יש המלצות ברשת לכריות של פריד, מילגה, ועוד..



8. קרם לחות למניעת סימני מתיחה של פלמרז - לא יודעת כמה כאלה כבר סיימתי במהלך ההריון. לפחות 3 בנוסף לקרמים אחרים שהשתמשתי בהם. אי אפשר להגיד שזה מנע סימני מתיחה לגמרי אבל אני רוצה להאמין שהמצב היה יכול להיות גרוע יותר אם לא הייתי מקפידה על מריחה. בנוסף במהלך ההריון העור כ"כ נמתח וזה מגרד בטירוף אז אין ברירה אלא להתמרח לפחות פעם ביום. בסופו של דבר הרגשתי שזה הקרם שהיה לי הכי נוח איתו לשימוש יום יומי. כשהיה לי כוח מרחתי חמאת גוף בלילה שהייתה הרבה יותר כבדה אבל זה הקרם שמצאתי את עצמי משתמשת בו הכי הרבה וגם עכשיו בתקופה שאחרי ההריון.


9. לפני שאתן נבהלות - אני ממש לא הייתי בקטע של ספורט בהריון. אני יודעת שאומרים שזה חשוב אבל הרגשתי ממש רע רוב הזמן ולא היו לי כוחות. לשרוד את היום היה בשבילי משימה מאתגרת מספיק. אבל כמה דקות של יוגה להריון, כמה פעמים בשבוע, עשו לי שיפור משמעותי בהרגשה הפיזית והנפשית. אין פה שום דבר אינטנסיבי מדובר בעיקר במתיחות והרפיה וההרגשה אח"כ רעננה ורגועה. אפשר למצוא מלא אופציות ביוטיוב כמו הסרטונים הנהדרים של טרה סטיילס.




10. להיכנס לסטייט אוף מיינד הנכון זה אחד הדברים הכי חשובים. לצערי לא הצלחתי לשחרר ולהירגע כראוי במרבית ההריון, אבל כשהצלחתי לעשות את זה התחלתי להנות. זה היה ממש בסוף ההריון וממש התחרטתי שלא התעקשתי לשחרר בשלב יותר מוקדם. מצופה מאיתנו מהסביבה ובעבודה להמשיך לתפקד כרגיל בטח בשלבים מוקדמים של ההריון שלחלק מהנשים זה השלב היותר קשה פיזית והרבה פעמים אנחנו עוד לא בשלות לשתף את הסביבה ולהסביר למה פתאום אנחנו בקושי קמות בבוקר למשרד. המשכתי לתפקד כרגיל עד שני שליש של ההריון עד שהחלטתי להגיד בקול רם גם בעבודה שלעשות דברים מסויימים כבר לא מתאימים לי. פתאום כשלא התשתי את עצמי פיזית הצלחתי לסיים את היום שפויה. אנחנו חיבות לאפשר לעצמנו מנוחה ורגיעה בתקופה הזאת, ועיקר העבודה היא אצלנו בראש. ברגע שאנחנו נחליט שאנחנו משחררות ומתאמות ציפיות קצת אחרת בתקופה הזאת, גם הסביבה תתכוונן.


ספרו לי על הדברים שעזרו לכן לעבור את ההריון או אם התחברתן לאחת מההמלצות!
אמשיך את סדרת הפוסטים שקשורים להריון ולידה בקרוב עם פוסט מוצרים מומלצים לאחרי לידה ואולי בהמשך גם שקשורים לבייבי - ספרו לי אם זה משהו שתרצו לקרוא בתגובות.







CONVERSATION

8 תגובות:

  1. פוסט מעולה! תודה

    השבמחק
  2. פוסט מעניין! מעבירה לחברותיי ההריוניות!

    השבמחק
  3. אחלה פוסט! כל הכבוד :)

    השבמחק
  4. תודה על הפוסט הזה... הויטמינים בגומי נראים לי הברקה. תמיד קינאתי באלו של הילדים

    השבמחק

Our Team